Pages

Monday, October 17

Senyum tak perlu kata apa-apa

Assalammualaikum semua,


Nak tanya hari ni berapa kali korang senyum? tak terkira...bagus...bagus.Bermakna korang semua adalah seorang yang manis.Kanapa manis...mestilah sebab senyum tu kan manis mana ade senyum masam,senyum masin kecuali senyum kambing tapi jangan senyum sinis tu tak ikhlas buat orang meyampah.


Tahu tak bila korang senyum, hanya 17 otot muka digunakan berbanding 43 otot muka yang digerakkan ketika mengerutkan dahi.Ini adalah fakta.Jauh bezanya kan....so kalau nak awet muda silalah senyum setiap hari.Tapi ingat senyum haruslah bertempat...agak-agak kawan dok cerita sedih pastu korang senyum-senyum macam kerang busuk memang ada yang makan selipar saiz lapan jawabnya.


hehe....jom nyanyi lagu ni,



kacak luar kacak dalam
kacak dengar sini 
kalau saya senyum awak mesti senyum skali
kalau kita senyum semua orang berjangkit
bila semua orang senyum dunia tiada penyakit (",)
senyum tak perlu kata apa-apa



Senyum adalah penyembuh kerana senyum dapat mengaktifkan sel-sel darah putih yang bertindak sebagai antibodi untuk melawat penyakit seperti bait lagu kat atas ni yang saya highlightkan.


Senyum juga merupakan bahasa tubuh bila kita senyum pada orang yang tak dikenali orang itu juga akan senyum balik pada kita.Tak rugi pun senyum tak keluar duit walau seposen nye pun adoihainye...hehe.Bukan ke senyum itu amalan mulia lagi berpahala....senyum itukan sedekah.


Senyum adalah jalan paling mudah untuk kita menyatakan perasaan dan hasrat hati.Contohnya kalau bakal suami korang masuk meminang...pastu bapa korang tanya macammana...mestilah korang akan senyum dulu kan, tak percaya??..ala korang bace ni pun mesti tengah senyum kan..kan..kan.tak kan nak terus cakap SETUJU bah.nampak sangatlah gatal nak kawin.Kata orang tua-tua...orang muda tak cakap ye orang muda ikut je hehe...kalau senyum dan diam tu tanda setuju.

Jadi senyum la selalu tanpa dipaksa atau berpura-pura.Senyumlah dengan seikhlas hati supaya kita disayangi.



p/s kadang-kadang bangun tido 
tgk cermin senyum pada diri sendiri




15 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

"Tahu tak bila korang senyum, hanya 17 otot muka digunakan berbanding 43 otot muka yang digerakkan ketika mengerutkan dahi.Ini adalah fakta"


amboi nes kite ni siap dgn fakta lagi iya...

senyum x2....ngee...


nes sihat arini?teda eskrim ke utk saya ni..

daa gtg..

Pendamba Mawar said...

risau nak senyum kat awak..takut awak tergoda nanti.wahahaha #perasan jap

niesa said...

uchi>kalau xde eskem uchi senyum tak kikiki

pm> senyumla senyumlah ahai cek mek molek

roha said...

bak kate orag ganu, senyum sokmo!

MadaM LaLa said...

madam suka senyum jek time marah...
tp dlm hati suka maki2 org tu..kakakakaka

khairul akmal bin azman said...

nak senyum gatal le?

fiza said...

senyummm..=)

khaifaiz said...

aku selalu sgt senyum...

Mamaleesya said...

syomel sangat kucen tu senyum

niesa said...

roha> bak kata org jawa smile always heheh

madam> (^_^)

khairul> nnt sy bg ubat gatal eh

fiza> smile back to u

khai> senyum slalu sgt aku...ngee

mama> pinjam pakcik gugel punye

Uchi kay-f @hmad said...

senyum sikit dgn hrpn dpt eskrim dri nes!

EmpayarUtama said...

Hehe senyumle cam biasa :)

RinsyaRyc said...

*senyum*

aritu cam ade komen kat entri ni.. cerr tengok spam.. = = kih3..

SpeakerSekolah said...

Tapi time bngu tido memang payah nk snyum..huhu..snyum tak perlu kate apa2..suka lagu ni..

niesa said...

senyum pas bgn tido sbb rambut mcm mop

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...