Pages

Sunday, October 23

Terimalah seadanya

Assalammualaikum.

Hai awak....awak da baca entry saya hari tu...kalau da baca baguslah...tapi kalau awak tak baca lagi meh sini baca. Saya tau awak busy kan tak ada masa. Banyak kerja. Tapi baca tau kalau tak, saya tak nak kawan lagi..merajuk



Awak...saya cuma nak kongsi sikit dengan awak pasal diri saya.Walaupun awak dah tau tapi saya saja nak bagi tau sebab awak pelupa.Makan lagi semut kan saya da cakap jangan makan semut.miahahah.

Saya da cuba buat kuih kegemaran awak.Tapi walaupun tak berapa nak jadi tapi saya berusaha nak buat jugak tau.Sedap jugak..erkkk perasan jeh saya kan. Tapi siyes sedap tau.Habis kuih tu sebab saya yang makan...saya yang makan...saya yang makan...hehe.Tak la saya bagi jiran dan yang lain-lain adik saya makan.Sebenarnya saya nak cakap walaupun saya pandai masak tapi saya tak dapat menandingi kesedapan masakan mak/umi/mama/ibu awak.Jadi tolong jangan komen banyak-banyak.Saya akan improvekan diri saya dari masa ke semasa ok.

orang lelaki kan awak nak cari couple mesti nak cantik-cantik je kan ingat die tu ensem sangat ke.Saya tau bukan semua...nape awak panas hati ke ?? hehe padan muka sape suh terasa.saya tak kisah asalkan awak ohsem bagi saya.ohsem tu pun ade la ciri-cirinya. Tapi kan awak apa yang saya nak cakap sebenarnya walaupun muka saya macam siti nurhaliza eh...silap.Perasan lagi saya.Walaupun saya biasa-biasa je tapi saya harap awak terima sebab kan awak cantik tu subjektif.Dah terbukti ada perempuan cantik dapat lelaki biasa jek atau sebaliknya.


Saya rase cukupla tu asik nak cite kelemahan saya je...awak ingat saya tak ada kelebihan ke.Tak kan nak cite sume kan.Allah tu dah jadikan hambaNya sebaik-baik kejadian.Ada kelemahan ada kelebihan.

Awak nak tau saya pun bole buat ape yang lelaki buat tau.Saya boleh panjat pokok,menebas,mencangkul,tukar lampu syiling dan yang terbaru saya betulkan mesin....Silap-silap awak pun tak leh buat semua nih.Hahaha saya tipu je yang mesin tu.wink wink^^

Sebenarnya saya nak awak tau je setiap kita ni ada kelebihan dan kekurangan.Terimalah seadanya.Mana yang boleh diubah kita perbaiki.Manusia ni tak perfect.Yang ni saya hanya bagi contoh je.No heart feeling okeh.







p/s Menerima cinta bukan hanya bersandar pada rupa paras mahupun pada harta benda
sebaiknya belajar menerima kekurangan dan keburukan yang ada pada pasangan
kerana disebaliknya ada kelebihan yang kita tak tahu pada pasangan kita...

cinta itu tak buta tapi manusia yang buta hati menilai cinta.

11 comments:

noraauliyya said...

:-) betul2 , terima seadanya sama ada kekurangan atau kelebihan kita , itu pun dah cukup . dah mampu wat kita bahagia .

Pendamba Mawar said...

baiklah Pm terima..ehehe larikkkkkkkkkkk

niesa said...

Liya> eh buleh ke panggil liya...

persefahamam tu ptg

Pm> mcm kanak2 riang ye main lari-lari

RinsyaRyc said...

betul.. setiap orang ada kelebihan, ada gak kekurangannya.. ^^

Uchi kay-f @hmad said...

ehem3 nes entry ni utk kekasih hati ya? hrp2 dia bace......

Uchi kay-f @hmad said...

emm nes,sorilah bwat masa ni sy tiada keinginan utk menulis blog,dan mmg xde langsung...hurmm,ntahlah tapi xper asal kamu menulis,sy pasti jengah,bce dan komen!

Kak Yatie said...

kalau nak pandai lagi memasak, datang jumpa akak ek, akak kan master chif hehehhe

JIJI YU said...

citer ko ngn pelangi aku sama..aku terima seadanya

khaifaiz said...

yezzaaaa... terimalah seadanya... yg belum ada jgn terima ok...

niesa said...

rin > tp jrg org nk ngaku kelemahan die

uchi > ehem..ehem...

kamoo busy ke uchi.update lah uchi nnt bersawang

jiji> yg pasti sy bkn pelangi kamoo haha

khai > betul kaji selidik dulu

aimie amalina said...

menrima cinta
maknanya
terima suka dan duka kan..=]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...