Pages

Thursday, November 17

Tangan bebas kuman dengan 7 langkah



Assalammualaikum dan selamat sejahtera.

Hai semua tengah buat ape...dah makan?...sebelum makan da basuh tangan ke?...yela tadi keluar toilet kan ntah-ntah lupe basuh tangan....iyerrkk...sedap makan tangan tak basuh..huhuhu...
Rasa-rasa kalau lah mata kita ni macam microskop boleh nampak semua makhluk-makhluk halus ni mesti kite geli kan........
silap haribulan tiap-tiap jam basuh tangan.Makhluk halus yang dimaksudkan bukan lah hantu,puntianak,jembalang tanah angin api air dan yang seangkatan dengannya tapi makhluk ni ha...ce tengok...ce tengok...



sumber: uncle gugel


Nama-nama diorang ni pun canggih manggih...kalau berkenan boleh buat nama anak....

E-coli.......................>> punca cirit-birit dan jangkitan saluran kencing
staphylococcus.........>> nak bisul pi ternak banyak-banyak
beta streptococci......>> sakit tekak
bacillus species.........>> agen pencemar biasa
clostridium................>>menyebabkan usus bengkak
influenza A...............>> pneumonia (jangkitan paru-paru)

Agak-agak kalau ternak diorang ni banyak-banyak jual laku tak....muahahahah.

buat rugi je tak balik modal...ternak lintah lagi best ye dak...

Makanya silalah bersihkan tangan-tangan anda yang halus mulus tu dari makhluk-makhluk halus ni.Cara yang mudah dengan tujuh langkah sahaja.Tak lama pun dalam 2-3 minit. 



klik sini

masa iklan basuh tangan kerap sangat keluar tv dulu.Tetibe jadi glamer kan.Masa tu heboh kes penyakit H1N1 dan influenza.Teringat la kat anak buah. Dia duduk depan sinki....apalah yang lame sangat dok cuci tangan....rupe-rupenya die ikut cara basuh tangan kat tv....umur pun baru la 4 tahun ....terjingkit-jingkit depan sinki...
Cara ni memang nampak leceh ....lama....kena gosok-gosok lagi...macam buang masa je kan...tapi faedah daripadanya tangan kita BERSIH....tak ada kuman...tambah pulak orang yang kerja kat hospital yang banyak terdedah dengan segala tok nenek kuman,bakteria,microorganisma segala bagai.

Budak-budak pun boleh faham masej yang nak disampaikan tapi orang dewasa buat-buat tak paham.


peace.




2 comments:

RinsyaRyc said...

oh ok~ ahah. salu malas maen belasah aje.. huk3

aimie amalina said...

eheheh
ni mang selalu owg amik ringan
padahal dok berkoyan kuman kat tangan kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...