Pages

Friday, November 4

Saya juga pemandu.


Ketika menaip entry ni saya da pun berada di rumah parent.sibuk dengan kerja kebelakangan ni akhirnya dapat lah berehat-rehat di rumah.Walau pun cuti tak dapat banyak tapi ok lah dari lansung tak dapat cuti.Lagi 2 hari nak sambut Raya Korban.Persiapan ala kadar je.

Alhamdulillah on the way nak balik tak hujan almaklong lah kebelakangan ni hujan je tiap-tiap hari.Kenderaan pun tak banyak mungkin ramai yang belum balik lagi.Anyway rasa geram dan sakit hati pulak bila memandu tadi...kenapalah ade pemandu yang suka menyusahkan orang lain.nak bawa laju tak ade halangan pun tapi biarlah awak pada laluan yang betul.nak potong ikut suke suki je.

Sudahlah saya ni jenis bawa kereta skema betul-betul la ikut hadlaju.Pemandu berhemah la konon.erkk..... muntah hijau!!.Bukan ape untuk keselamatan diri sendiri jugak.Bawa laju sangat sampai kereta nak terbang tu bukan saya la.Peduli la nak kata bawa slow ...>>tapi tak la slow sangat kene maki je nanti....skema la...ape la...kalau awak nak mati jangan libatkan nyawa orang ok.Nak potong ikut kanan bukan kiri..huh marah betul ni...

Itu satu hal...yang tak bagi signal pulak selambe badak je masuk kejap kiri kejap kanan.Lain kali sila jangan memandu kalau tak ada arah nak tuju.

Itu belum lagi yang asap hitam bekepul-kepul keluar.Mencacatkan pemandangan.Membataskan penglihatan.Mencemaran alam.

Patutlah kadar kemalangan setiap tahun meningkat sebab sikap pemandu yang pentingkan diri.Buatla segala kempen bagai, iklan, ops sikap semua tapi kalau da memang tak ade kesedaran tak guna jugak.Dah nama pun manusia.Ragam macam-macam.Perangai pun macam-macam.

Ape pun saya selalu ingat pesan mak bapa saya sebelum memandu check dulu kereta.Baca doa naik kenderaan,pakai seatbelt dan memandu dengan skemanya...berhati-hati.kbai.

Sekian.



9 comments:

Yatie Awang said...

itulah...dia orang nak tunjuk terre kat jalan raya...

Uchi kay-f @hmad said...

slmt mlm cik nani!

skrg di melaka lah ni kan..

psl hal ni beserlah dah tak boleh dah kot apepun nes dah slmt sampai...

apepun slmt ari raye nessss!

salam aidiladha..

ti raye mkn biar byk... opss!

jgn mrh nes,sy gurau2 je..

daa ^-*

Pendamba Mawar said...

bawak motor je PM ni

niesa said...

kak yatie> ermm geram je kan..

uchi> bila kamoo nak update nih...hehe slamat hari raya uchi

pm> bawa motor xpe jgn rempit sudah k...

Jasman said...

jd berhati-hati la ketika d jalan raya...

SpeakerSekolah said...

Naik kete api je yg slamat kot kat malaysia ni..hehe..rakyat malysia berbdi bhase tpi kalo atas jaln rya mengalahkn yahudi mabuk..hahaha

RinsyaRyc said...

<--belum ade lesen. egegege

Chegu said...

Selamat ari raya, cuti lah puas2 ye, heee

aimie amalina said...

ha
tulah
kekadang kite dh hati2
tapi owg lain pulak x hati2
aihh..kene berjage2 la kite utk bersedia mengelak kan..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...