Pages

Monday, September 26

Mencintai tak semestinya memiliki...


Memang sedih bila orang yang kita sayang bukan milik kita....sakitnya hati bagai dihiris-hiris.

macam mane kita nak relakan hati dengan perpisahan sedangkan bukan itu kehendak kita.

macam mana kita nak relakan hati dengan perpisahan sedangkan salah itu bukan dari kita.

Allah menguji tanda sayang kepada hambaNya dan ingin menguji sejauh mana keimanan dan kesabaran seseorang itu.

Bila Allah cepat makbulkan doa, maka Dia menyayangi hambaNya.
Bila Dia lambat makbulkan doa,maka Dia ingin menguji hambaNya.
Bila Dia tidak makbulkan doa, maka Dia merancangkan sesuatu yang lebih baik untuk kita
Oleh itu sentiasa bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan kerana kasih sayng Allah mendahului kemurkaanNya.

Seharusnya kita redha dan ikhlaskan hati dengan perpisahan itu, walaupun ianya terlalu SUKAR .Sentiasa tabah dan kuatkan semangat.Membuka hati dan peluang pada orang yang lebih menyayangi dan menghargai kita.



p/s saye sedang cube.... : {


11 comments:

Jasman said...

rasanya sekarang sana sini cerita pasal kawen...ni ape cher...? bukan jodoh la tu...xpe bukan selalu putuskn...hehe

niesa said...

selalu atau tak bukan persoalannya...tapi kalau selalu susah nak sembuh

tak tau mampu atau tidak melupakan cinta lama

Uchi kay-f @hmad said...

sllu sematkan dlm hati.."setiap hujan yg turun ade pelangi yg menanti"..


emm..itu bhase jawa haluslah nes niesa..btw klu nk tanye..silekan saya masih sudi menjwb ekceli klu nes yg baek hati ni hihi..okeh daa

*nesx2..okeh tak ni?

niesa said...

bila la pelangi tu akn muncul masih samar2

klu nes sakit sape nk ubt sape nk jge

Uchi kay-f @hmad said...

mcm pacidot kata..klu nk pelangi cept cat warne pelangi kat dinding umah..arr kan ari2 dpt tgk pelangi kan kan..hihihi..

eh nes jn ckp mcm tue ..mesti ade yg jga hidup kan mcm roda..*eh fhm ke tak ni..saya pun kdg tak fhm ape yg saya tulis*

niesa said...

uchi sy xnk cat nk eskem pelangi bole...

Uchi kay-f @hmad said...

amboi..nk eskrim jugak...!!!

nk link kan?xperlu kot bce je komen ni:-
--------------
My Life's Journey said...
Uchi .. meh umi tolong uchi jawabkan soalan niesa ye ..

Ehem ehemm betulkan suara ayu cikit .. uchi ni berniaga niesa .. sekian terima kasih ..hihi .. memandai je umi ni hahahahaha ..jgn marah ye :)

Tuesday, September 27, 2011 7:10:00 PM
------------

Yatie Awang said...

hati manusia ni memang susah kita nak dugakan, setiap yang datang pesti ada cerita disebaliknya, InsyaAllah, banyakkan istigfar, dan jangan larut dalam kekecewaan, kita pasti boleh atasinya

Sunah Sakura said...

Allah akan gantikan dengan yang lebih baik dari itu..insya'Allah...

niesa said...

don't give false hope to someone u loved

Uchi kay-f @hmad said...

niesa dlm hidup ni elakkan dri menyalah,menyesal dan menrungut...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...