Pages

Wednesday, December 14

Hubungan jarak jauh


Assalammualaikum
hai ebelibady

Hari ni terjah blog Mr.K die minta pendapat tentang long distance relationship LDR.Kalau bercinta dengan ilmu atau dengan buku tak pe lagi kan ....tu kita panggil pengajian jarak jauh atau PJJ.Tapi kalau bercinta dengan manusia ni.... nak2 pulak tu seorang kat utara seorang kat selatan.....kalau tak sabar...tak boleh tahan...alamatnya...meninggallah hubungan tu.....

Kalau pasangan tu kat obersi lagi la haru...huhuhu....

sebenarnya hubungan jarak jauh tak ada masalah sekiranya pasangan itu berpegang teguh dan percaya antara satu sama lain...orang putih kata TRUST.Tapi terlampau percaya sangat pun tak boleh kan...silap2 diambil kesempatan atas kepercayaan kita.Jadi, berpada-pada cukuplah...just saling memahami antara satu sama lain.

Bila berjauhan juga mengajar kita erti sabar dalam menghadapi dugaan yang mendatang....masa bergaduh kalau boleh nak si dia ade depan kan boleh perang2 mulut....tapi bila berjauhan sebenarnya memberi kita ruang supaya kita tak terlalu ikut emosi dan tahu mengawal perasaan marah tu....lama-lama tak tegur ...rindu....dah rindu eh...baik pulak...tapi depend la benda ape yang digaduhkan...kalau benda kecik buat penat gaduh je....benda boleh bincang kan...

LDR juga menjauhkan kita dari berbuat maksiat...tapi yang dah kawin tu tak pe la kan....dapat pahala...cewah.. macam ustazah pilihan pulak...(^_^).

Bukan semua boleh tahan dengan LDR ni...jadi kalau rasa tak boleh tak payah ambil risiko....saya dulu pernah juga alami memang tak bertahan ....biasalah kes curang2 ni...tu la gatal sangat nak bercintan cintun time belajar....tapi tak menyesal pun...yang penting tak extend semester dan tamat belajar dengan jayanya....

Bila dah bekerja ni...rakan sekerja yang dah berkahwin pun suami duduk jauh...kesian tengok...mengandung pun suami tak ade kat sisi....almaklong lah misi-misi banyak kawin dengan tentera...

2 comments:

khaifaiz said...

PJJ sungguh menyiksakan... huhuh

Uchi kay-f @hmad said...

oh ldr mean for lost distance reltp iyer..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...