Pages

Monday, August 22

Lailatul Qadar



Image Detail

Malam Lailatul Qadar, malam yang lebih baik dari beribu bulan, malam yang penuh keberkatan. Semestinya malam yang dinanti-natikan kerana ianya belaku sekali dalam seumur hidup....sekali dalam setahun...sekali dalam sebulan ( Ramadhan )  yang menjanjikan,


 ganjaran 1000 bulan jika kita beramal pada malam itu dan doa dimakbulkan Allah SWT.



Pohon lah doa kerana ketika inilah waktu yang paling mustajab doa kita didengar dan dimakbulkan.


Beristigfar dengan memohon ampun atas dosa-dosa yang lalu,
Mengerjakan solat-solat sunat,
Membaca Al-Quran,
Berzikir,
Berselawat keatas Nabi Muhammad SAW,
Berdoa dengan penuh keinsafan.

Image Detail

Rebutlah ia pada 10 hari terakhir Ramadhan.Antara tanda-tanda berlakunya lailatul qadar, malam yang terang,tidak terlalu panas, tidak terlalu sejuk, tiada hujan, tiada ribut taufan, udara yang tenang.Orang yang beribadat dimalamnya merasakan tenang tidak seperti malam-malam sebelumnya.

Jika tak bertemu Lailatul Qadar mudah-mudahan dipanjangkan umur supaya dapat beremu lagi Lailatul Qadar Ramadhan akan datang.Semoga ramadhan ini bukan Ramadhan Terakhir.

.... seriusnye ape yg aku tulis ni..tp bagus jugak tuk same2 ingat mengingati...tambah ilmu tambah amal...aicehh...sesetengah orang kata tanda malam lailatul qadar pokok sujud la ape la sume tu tak betul...mybe kebetulan kot pokok tu tumbang so nampak mcm sujud...

4 comments:

RinsyaRyc said...

InsyaAllah dapat... Jom kita p qiam! ^^

niesa said...

jom..jom..

Uchi kay-f @hmad said...

mlm ni saya nk tidur 2 jam je..

ps:-terima kasih iya share ilmu ini..

niesa said...

same2 la kt share2 ye...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...