Pages

Thursday, August 18

Iklan2 Raya yang BEST....

Bila nak dekat2 raye lagi beberapa hari ni, ape yang ditunggu2 adalah iklan raya yang best.Ada yang kelakar, ade yang sedih sampai menitiskan air mata kalau tengok.Iklan yang paling best setakat ni dihasilkan semestinya dari Petronas sebab ade massage2 yang tersurat dan tersirat.Tapi iklan2 yang lain ade jugak yang best contohnye Proton ,Tv3,TM,TNB dan banyak lagi...

 Bagi aku ni antara yang best....

1) Mestilah dari Petronas, yang ni mengisahkan janda 7 anak menyediakan persiapan raya...bile tanye daging,hati,limpa...sume diam....so anak2nye pon carila merata2 last2 balik dengan seekor lembu....terkejut beruk la mak die....hahhaha amik nak sangat sume ade mak daging,hati, limpa, paru....kihkihkih...




2) First time tengok ingat kan naik moto...tetibe ade pompuan bawa payung lebih laju dari moto die...ingatkan kuntilanak huhuhu rupenye datang nak tolong lap helmet laki die yang tengah mesin kelape....TERBAIK.






3) Iklan raya paling seram hahahhah moralnye jangan balik time senja...Sebenarnye suh pakai seatbelt...and berhati2 dijalan raye.





4) Iklan raya yang ni sedih sangat mengalir air mata bila tengok anak menantu layan seorang bapa yang dah tua endah tak endah...cian pakcik ni....tapi perbuatan anak menantunye dibalas, anak2 die yang pulangkan paku buah keras.







5) Yang ni pun sedih jugak...macam da jadi trend bile raye je baru nak balik...ade tu lansung tak balik jenguk ibu bapa di kampung....bila diorang da tak ade baru nak menyesal.......




6) Yang ni sangat simple tapi massang yang nak disampaikan jelas....kalau nak balik kampung jauh2 tu tak payah le nak gatal naik motor....jadi ape2 kan susah....bus banyak tapi kena beli tiket awal2..






7) Iklan dari TM ni sangat la sesuai untuk tahun ni sebab tahun ni merdeka raya.....kita sambut Hari Merdeka combine skali dengan Hari Raye Puase....jadi dalam kita sibuk2 nak beraya jangan lupe jugak sambut Hari Merdeka untuk mengenang kembali batapa susahnya untuk mendapatkan kemerdekaan, kenangkan kembali jasa pejuang2 kemerdekaan. 






3 comments:

Orang biasa said...

wahh... bestnye kumpul smua iklan raye... hehe... plg suka iklan janda 7 anak tu... cian yg plg kecik tak dpt ikot...

Unknown said...

diingati smpai bila2...:)

gadez blog story said...

terbaik!!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...