Pages

Monday, January 2

Kuali suke suki #2 : Bihun goreng

Assalammualaikum


(^_*)


Dah sarapan pagi semua...hari ni masak bihun je.....macam biasa resipi campak-campak....apa yang ada kat dapur semua campak maka jadi lah bihun goreng yang sedap lagi wallahhh...hahahaha...


ada ke yang tak reti masak bihun....senang je yang penting kena ada bihun...assesori yang lain ikut suke suki.........isi ayam atau udang...sayur...telur... bahan tumis bawang merah...bawang putih...cili kering...dan bahan perasa kicap atau sos.....saya tak letak garam pun sebab dah guna kicap...nanti terlebih masin kena perli pulak ai...nak kawin keh...hahah ada kena mengena keh masin dengan kawin...tapi kalau betul pun ape salahnye...


okeh jemput tengok semua...




errkk...kenyang ...Alhamdulillah...


peace..



10 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

blog nes ni skrg mmg dah ade segmen masak2 iyer..menariklah..

"iyer puan2 arini kite nk tunjuk resepi bihun goreng ala tunjuk"<......hihihi LOL..

psst:cik nes niesa@nani slmt thn baru 2012,semoge bertambah sukses dlm ape jua lapangan ...amin !!!

MeeRole said...

Sdapnye tngok gamba..rasa sbenar xtau lg ni..kekeke..jahatnye aku..

niesa said...

hahah tak dela uchi saje2 je ni...meh jemput...jemput tengok...

meerole>>rasenye sedap hingga menjilat pipi miahahahha

Uchi kay-f @hmad said...

"mcm ni lah iyer puanx2.bihun tu jgn lah jadi bihun togel kenalah letak telur mata lembu pastu bubuhkan sikit hirisan 1-2 helai timun baru lah selera yg menengok iyer ye tak?" <..amboi dah mcm chef johan raja lawak saya ni...hihihi

Uchi kay-f @hmad said...

kau kunci hatiku <----amboi

Lia Irdelia said...

lagi cantik kalu ada hirisan telur dadar dan cili merah..

:)

khaifaiz said...

bihun!!!... lapar perut aku cenggini

niesa said...

xpe la sendiri mau makan...telur dan cili dah dicampak semua dlm bihun ekekek...

anyway thaks yek chef uchi

Uchi kay-f @hmad said...

"hah jgn lupe..sblm mkn tu ,bace basmallah..krg mkn berpinggan-pinggan penat kunyah je..kenyang tak jugak "...ajuk mcm chef wan..

aimie amalina said...

jemput2
nyum2
hehehehe :))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...