Pages

Saturday, May 12

Nurses Day

Assalammualaikum

Hari ni adalah hari Jururawat Sedunia...12/05/12...perlu diingati...sebenarnya hari jururawat disambut pada 12 Mei setiap tahun...maknanya awal 4 hari lah sebelum Hari Guru almaklong lah bulan mei banyak sangat hari nak disambut hari pekerja lagi....Hari Guru lagi kan...jadi Selamat Hari Jururawat kepada diri sendiri dan semua Jururawat seluruh dunia semoga menjadi Jururawat yang berdedikasi wah...gitu...

Sebenarnya hari ni pertama kali pergi menyambut Hari Jururawat peringkat kebangsaan...sebelum ni kerja je kan..so kali ni nak rase sendiri sambutannya macam ne...bertempat di SACC mall dan dirasmikan oleh Ketua Menteri Kesihatan Dato' Sri Liow Tiong Lai...


ni ler saya and the gang...hehe ^^

sebenarnya dulu ramai yang tak tahu atau mungkin xsedar ada hari jururawat sebab biasanya bulan mei, orang akan ingat hari guru je...hurmm kecik hati sikit lah...mungkin sebab kurang pendedahan  kat tv...suratkabar ....tapi sekarang ni rasanya dah berubah, sedikit sebanyak orang mulai tahu kewujudan Hari Jururawat ...jasa dan pengorbanan jururawat bukan lah kami minta disanjung tinggi melangit cukup sekadar empati dan menghargai kerana kami tahu di "sana" nanti ada ganjarannya.Bagi saya jururawat dan guru sama-sama hebat masing-masing ada jasa dan pengorbanannya.tak perlu gaduh2 siapa lebih hebat.tak kira lah ape pun kerjaya semuanya adalah hebat...tapi hari jururawat disambut dulu dari hari guru ahaks...hehe.^^

p/s Ape pun Selamat Hari Jururawat dan Selamat Hari Guru

p/s Doktor tak de hari special pun hurmm kesian...



7 comments:

MeeRole said...

suka sngat tngok nurse..xtau la knape..hehe..

niesa said...

jadilah nurse

Lea Isnawi said...

selamat hari jururawat :)

Uchi kay-f @hmad said...

lame cik nes niesa xupdated..

slmt hari nes iya....

niesa said...

terima kasih...

khaifaiz said...

dpt jemputan makan malam dengan student2 nursing... sogan plak den nak join.. hehe

niesa said...

makan saje apa mau segan....hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...